Apa pentingnya SPM ?


Pasti candidates SPM tengah gementar menunggu hari peperiksaan yang bakal menjelma tidak lama lagi kan..ada yang sedang sibuk mengulangkaji pelajaran, ada yang tengah tension banyak lagi tak study, ada yang masih asyik bermain game sahaja seperti adik saya..hihi..Apa pun adik-adik yang bakal menduduki peperiksaan SPM ini, gudluck ye! Jawab betul-betul, jgn jawab salah, hihi. Jgn terlampau stress, jgn tido lambat, jaga kesihatan adik-adik.

Penting sangat ke Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) ni? Apa pendapat anda? Bagi saya SPM adalah satu exam yg sangat penting, ia menentukan hala tuju hidup kita selepas ini. Cakap senang lh kan, dulu saya pun mana ada struggle sgt nk SPM, haha. Tapi bagaimanapun, exm ni mmg susah nk skor bagi budak-budak yg study last minit, kecuali budak tu mmg genius. Nak berjaya SPM kena struggle dari Form 4 lagi. Tapi ramai yang cakap Form 4 tu masa honeymoon kannn coz dh lepas PMR, SPM pun lama lagi. *tu budak-budak kt skola sy lh yg cakap cmtu, sy tak pun..wekk !*

Pape pun, saya doakan anda yg bakal menduduki peperiksaan ini semoga tenang menjawab, dalam keadaan sihat, dan ilmu-ilmu yang telah diserap dapat dicurahkan di kertas jawapan. Kalau tak curahkan kt kertas jawapan, terbayang-bayang je idea tu, susah jugak kannn. Haha. Akhir sekali, gudluck !


p/s to my bro : tolong berhenti main game & focus pada exm anda !

* jgn sampai termimpi-mimpi...rilex-rilex..haha *